zondag 24 februari 2008

Leemkuilen Haaren

Vandaag een bezoekje gebracht aan de leemkuilen bij Haaren. Een waterrijk gebied waar verschillende soorten watervogels verblijven en broeden. Buiten het fotograferen van de verschillende soorten, wilde ik ook experimenteren met lange sluitertijden bij het water. Op het internet had ik daar al verschillende voorbeelden van gezien en die spreken me wel aan. Bij gebrek aan filters heb ik gewacht op de schemering, wat ook zorgt voor langere sluitertijden. Daardoor word het water strak getrokken, wat even wennen is om naar te kijken.



Tijdens het fotograferen met de groothoek hoorde ik een groep ganzen aankomen. Gelukkig had ik mijn 350D ook nog bij, waar ik snel een teleobjectief op draaide om ze op de foto te kunnen zetten. Niet de meest scherpe foto ooit, maar het was dan ook al behoorlijk schemerig.



De eerste foto is gemaakt met de 40D met daarop de 17-55 met polarisatiefilter. Genomen op diafragmavoorkeuze, 24mm, f16, 1sec. en iso 100. De tweede foto is genomen met de 350D, 300mm met 1,4x extender. Genomen op diafragmavoorkeuze, f5.6, 1/100sec en iso 100.

Geen opmerkingen: